Ramowy rozkład dnia w oddziałach przedszkolnych
w roku szkolnym 2024/2025
7.45 – 12.45 – realizacja podstawy programowej
6.30 – 7.30 | Schodzenie się dzieci do oddziałów przedszkolnych. Zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne |
7.30 – 8.40 | Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia poranne. |
8.40 – 8.55 | Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczno – porządkowe. Śniadanie- doskonalenie nawyków higieniczno – kulturalnych związanych ze spożywaniem posiłków. |
8.55 – 9.10 | Zabawy relaksacyjne. |
9.10 – 9.40 | Zajęcia dydaktyczne wyzwalające różne aktywności w oparciu o podstawę programową. Stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu mowy i procesu myślenia. Czas realizacji zajęć dostosowuje się do indywidualnych potrzeb rozwojowych oraz możliwości psychofizycznych dzieci. |
9.40 – 10.10 | Zabawy ruchowe. Zajęcia dla dzieci objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną m.in. z orzeczeniem, opinią z PPP. |
10.10-11.10 | Czynności higieniczno – porządkowe w szatni, wdrażanie do samodzielności. Zabawy w ogrodzie szkolnym, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze lub/ i zabawy ruchowe w sali. |
11.40 – 11.55 | Przygotowanie do obiadu: czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe. Obiad – kształtowanie zachowań prozdrowotnych; wdrażanie do kulturalnego zachowania podczas wspólnie spożywanych posiłków. |
11.55 – 12.15 | Odpoczynek poobiedni/ słuchanie muzyki relaksacyjnej/czytanie bajek |
12.15 – 12.45 | Zajęcia dydaktyczne wyzwalające różne aktywności w oparciu o podstawę programową. Czas realizacji zajęć dostosowuje się do indywidualnych potrzeb rozwojowych oraz możliwości psychofizycznych dzieci. |
12.45 – 13.30 | Zabawy dowolne. |
13.30 – 13.45 | Podwieczorek. Czynności higieniczno – porządkowe. |
13.45 – 16.30 | Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy (wg indywidualnych potrzeb) np. zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, ruchowe, prace porządkowe w kącikach tematycznych, zabawy rozwijające funkcje percepcyjno – motoryczne i społeczno – emocjonalne. Słuchanie bajek/ opowiadań. Swobodne rozmowy. Zabawy na świeżym powietrzu. |