Ramowy program dnia

Ramowy rozkład dnia w oddziałach przedszkolnych
w roku szkolnym 2024/2025

        7.45 – 12.45  – realizacja podstawy programowej

6.30 – 7.30

Schodzenie się dzieci do oddziałów przedszkolnych. 

Zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne

7.30 – 8.40

Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia poranne.

8.40 – 8.55

Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczno – porządkowe.

Śniadanie- doskonalenie nawyków higieniczno – kulturalnych związanych ze spożywaniem posiłków.

8.55 – 9.10 

Zabawy relaksacyjne.

9.10 – 9.40

Zajęcia dydaktyczne wyzwalające różne aktywności w oparciu o podstawę programową. Stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu mowy i procesu myślenia. Czas realizacji zajęć dostosowuje się do indywidualnych potrzeb rozwojowych oraz możliwości psychofizycznych dzieci.

9.40 – 10.10

Zabawy ruchowe.

Zajęcia dla dzieci objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną m.in. z orzeczeniem, opinią z PPP.

10.10-11.10

Czynności higieniczno – porządkowe w szatni, wdrażanie do samodzielności. Zabawy w ogrodzie szkolnym, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze lub/ i zabawy ruchowe w sali. 
Zabawy, działania rozwijające uzdolnienia i zainteresowania dzieci.

11.40 – 11.55

Przygotowanie do obiadu: czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe.

Obiad – kształtowanie zachowań prozdrowotnych;  wdrażanie do kulturalnego zachowania podczas wspólnie spożywanych posiłków.

11.55 – 12.15

Odpoczynek poobiedni/ słuchanie muzyki relaksacyjnej/czytanie bajek

12.15 – 12.45

Zajęcia dydaktyczne wyzwalające różne aktywności w oparciu o podstawę programową. Czas realizacji zajęć dostosowuje się do indywidualnych potrzeb rozwojowych oraz możliwości psychofizycznych dzieci.

12.45 – 13.30 

Zabawy dowolne.

13.30 – 13.45

Podwieczorek. Czynności higieniczno – porządkowe.

13.45 – 16.30 

Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy (wg indywidualnych potrzeb) np. zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, ruchowe, prace porządkowe w kącikach tematycznych, zabawy rozwijające funkcje percepcyjno – motoryczne i społeczno – emocjonalne. Słuchanie bajek/ opowiadań. Swobodne rozmowy. Zabawy na świeżym powietrzu.

 

Skip to content