R. szk. 2017/2018

18 marca sala lekcyjna nr 120 zamieniła się w gramatyczny Escape Room. Uczniowie klasy 2B zmierzyli się z zakodowanymi zagadkami. Dzieci chętnie przystąpiły do zadań, utrwaliły poznane wiadomości oraz otworzyły tajemniczą niespodziankę.

Najpierw uczniowie wylosowali karteczki z różnymi wyrazami, dzięki nim dowiedzieli się do jakiej grupy należą. I tak w pokoju zagadek czekały 3 grupy: grupa rzeczowników, czasowników i przymiotników. Następnie uczniowie zapoznali się z instrukcją wykonywania zadań i rozpoczęli niezwykłą gramatyczną przygodę. Grupy po wykonaniu zadań  odczytały hasło z QR kodu i otrzymały nadzwyczajne zakodowane hasło, które było potrzebne do otworzenia magicznej skrzynki i opuszczenia sali. Jednak odgadnięcie hasła było nie lada wyzwaniem, ponieważ wszyscy uczestnicy jednocześnie musieli je wypowiedzieć na głos, a tym samym znaleźć sposób na jego odczytanie.  Radości nie było końca, gdy uczniowie rozszyfrowali hasło za pomocą nałożenia 3 kartek na siebie i odczytania zapisanych zdań trzymając je pod światło. Na zakończenie uczestnicy otworzyli magiczną czarną skrzynię, w której znajdował się klucz do kłódki. Po otwarciu kłódki, znaleźli małe upominki w postaci naklejki motywacyjnej.

Dzięki zaangażowaniu, współpracy oraz logicznemu myśleniu uczniowie klasy 2 zapamiętali poznane części mowy, a przy okazji świetnie się bawili. Podsumowując lekcję powiedzieli: „Chcielibyśmy, aby takie lekcje były codziennie”, „Nauczyliśmy się, że współpraca zawsze się opłaca”, „Teraz wiemy, że gramatyka może być ciekawa, łatwa i przyjemna”.

Opracowała: Katarzyna Dworak