Miesiąc kwiecień w naszej szkole był poświęcony poszerzaniu wiedzy na temat autyzmu. Podjęto szereg działań służących budowaniu atmosfery tolerancji i empatii wobec osób z autyzmem, które odbierają świat inaczej niż większość z nas.
Uczniowie klas IV - VIII uczestniczyli w turnieju wiedzy na temat autyzmu. Odpowiadając na pytania konkursowe, wykorzystywali informacje umieszczone na tablicach lub ukryte pod kodami QR. Nagrodami były drobne upominki pozyskane od sponsorów.
W klasach I -III przeprowadzono konkurs na plakat pt. “ Autyzm- tak to widzę”, w którym wzięło udział aż 15 klas. Cieszy nie tylko duże zainteresowanie, ale także bardzo wysoki poziom wykonania plakatów. Wybór zwycięskich, spośród tylu wspaniałych prac był bardzo trudny.
Komisja w składzie : Grażyna Iwanek, Beata Dec, Monika Wójcik wyłoniła laureatów, którzy
zostali nagrodzeni dyplomami oraz różnymi grami planszowymi do rozgrywek towarzyskich.
Serdecznie dziękujemy Radzie Rodziców za ufundowanie nagród, a paniom Agacie Szacoń, Kamili Radko i Wioletcie Deneka za przygotowanie i przeprowadzenie konkursu.
Szczególnie gratulujemy zwycięzcom w poszczególnych kategoriach:
Klasy I:
- I miejsce - 1 c
- II miejsce - 1 a
- III miejsce - 1 d
Klasy II:
- I miejsce - 2 a
- II miejsce - 2 f
- III miejsce - 2 d
Klasy III:
- I miejsce - 3 e
- II miejsce - 3 d
- III miejsce - 3 a
Uczniowie z klas V e, VI a, VII a oraz VIII a wspólnie z wychowawczyniami wzięli udział w warsztatach sensorycznych prowadzonych przez p. Wiolettę Deneka i
Małgorzatę Kościarz. Warsztaty dotyczyły zagadnienia spektrum autyzmu.
Uczestnicy pokonywali ścieżkę sensoryczną, rozpoznawali zapachy znanych produktów, manipulowali przedmiotami w przeróżnych rodzajach rękawiczek, słuchali szkolnych dowcipów w hałasie, rozpoznawali i nazywali emocje zaprezentowane na fotografii. Wszystkie zadania pokazywały i wyjaśniały w jaki sposób osoby z autyzmem odbierają świat i na jakie trudności napotykają w życiu codziennym. Dzięki tym warsztatom uczniom łatwiej będzie zrozumieć problemy i trudności, których doświadczają ich koledzy ze spektrum autyzmu.
Zespół ds. integracji