Wydarzenia w szkole

W dniach 7-10 maja chętni uczniowie klas V b, V d, VIII a, VIII c, III a i III c pod opieką p. Moniki Olszewskiej, p. Beaty Dec, p. Doroty Wronki i p. Edyty Gwardy udali się na czterodniową wycieczkę. Wyruszyliśmy wczesnym rankiem. Pierwszego dnia zwiedziliśmy skansen o nietypowym charakterze w sercu Kaszub. Centrum Edukacji i Promocji Regionu w Szymbarku powitało nas najdłuższą deską świata, stołem noblisty, domem Sybiraka i domem na głowie. Wieczorem odbyła się dyskoteka.

Następnego dnia zwiedzaliśmy Gdańsk. To bajkowe miasto o wąskich kamieniczkach, spadzistych dachach i wymyślnych wieżach kościelnych; również obietnica dalekiej zamorskiej podróży, jaką zapowiada Motława i trzepoczące żagle statków. Mogliśmy zobaczyć symbol Gdańska – pomnik Neptuna. Po południu starsi uczniowie udali się do niemieckiego obozu koncentracyjnego STUTTHOF, wizyta w tym muzeum wywarła na wszystkich duże wrażenie. Wieczorem moczyliśmy stopy w morzu.

Trzeci dzień rozpoczął się wizytą w gotyckim zamku w Malborku wzniesionym przez Krzyżaków w latach 1274-1457. Jest to jedno z niewielu miejsc na świecie, gdzie naprawdę można poczuć średniowieczną atmosferę, a nawet spotkać ducha rycerza. Następnym punktem było Westerplatte z pomnikiem Obrońców Wybrzeża. Później spacerowaliśmy po deptaku w Sopocie oraz po najdłuższym w Europie molo. W hotelu udaliśmy się na pożegnalną dyskotekę.

Ostatni dzień spędziliśmy w Gdyni, przeszliśmy Skwerem Kościuszki i zwiedziliśmy wnętrza dwóch statków: Dar Pomorza i ORP „Błyskawica”. W drodze powrotnej weszliśmy na pola Grunwaldu, czyli miejsca największych bitew w historii średniowiecznej Europy.

Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni, z bagażem nowych doświadczeń i wspaniałych wrażeń, wróciliśmy do Łęcznej.