R. szk. 2017/2018

 

"Nauka pisania programów to gimnastyka dla mózgu. Pozwala wypracować umiejętność efektywnego myślenia o rzeczach niezwiązanych z informatyką" – powiedział Bill Gates.

 

Na kółko informatyczne, które było realizowane od września 2020 r. uczęszczało 12 uczniów  z klas 6 i 7. Podczas zajęć uczniowie przede wszystkim poznawali język programowania Scratch oraz ćwiczyli i doskonalili pisanie programów w tym języku. Zajęcia realizowane w ramach kółka informatycznego CMI były doskonałym sposobem na rozwój umiejętności analitycznego i logicznego myślenia, rozbudzały zainteresowanie programowaniem, przyniosą także z pewnością uczniom dużo korzyści w przyszłości.

Dzięki udziałowi w  projekcie „Centrum Mistrzostwa Informatycznego” uczniowie uczestniczący w zajęciach koła informatycznego  mieli możliwość rozwoju swoich pasji. Poznali języki programowania i pogłębili zdolności związane z tą dziedziną informatyki. Zajęcia dotyczyły programowania z elementami robotyki. Wiadomości i umiejętności programistyczne uczniowie wykorzystali do programowania robotów.

W ramach grantu Szkoła Podstawowa nr 4 w Łęcznej została wyposażona w 3 zestawy robotyczne: Roboty mBot-S Explorer Kit oraz szereg dodatkowych czujników i elementów konstrukcyjnych zwiększających możliwości robotów.

12 uczniów  ukończyło  II edycję Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Centrum Mistrzostwa Informatycznego”  i otrzymało na zakończenie roku szkolnego certyfikaty udziału w kursie z algorytmiki i programowania.

W ramach projektu prowadzone były zajęcia koła informatycznego dla uczniów „Czwórki”. Prowadzący kółko, p. Witold Muszyński, uczestniczył w trwającym dwa semestry certyfikowanym kursie (288 h – 6 spotkań stacjonarnych, 12 – e-learning) na Politechnice Warszawskiej. W zdecydowanej większości poświęcony był zagadnieniom algorytmiki wraz z niezbędnymi uzupełnieniami z dziedzin pokrewnych, głównie matematyki dyskretnej.

Nauka programowania rozwija kreatywne myślenie, doskonali umiejętności analityczne, sprzyja rozwojowi intelektualnemu. Uczniowie, pisząc programy, przede wszystkim dobrze się bawią, a pracując w grupie,  rozwijają kompetencje społeczne. Ze względu na łatwość osiągnięcia w tej dziedzinie sukcesu, zwiększają poczucie własnej wartości. Nauka programowania pozwala dzieciom odnaleźć się w świecie nowoczesnych technologii i uczy kreatywnego rozwiązywania problemów. Umiejętność programowania zapewnia dzieciom lepszy start w kolejnych etapach edukacji, a zapotrzebowanie na programistów w dobrze płatnych sektorach gospodarki pozwoli im w przyszłości zdobyć ciekawy i zapewniający stabilność materialną zawód.

Specjaliści zgodnie podkreślają, że nauka programowania od najmłodszych lat jest istotna nie tylko dla dzieci, które będą w przyszłości programistami. Zachęcają rodziców, by wysyłali swoje pociechy na kursy programowania czy zapisywali je na zajęcia z informatyki. Będzie to z pewnością dobrze wykorzystany czas, który zaowocuje.

W przyszłym roku szkolnym jest szansa udziału w kolejnej edycji projektu. Zainteresowanych uczniów już teraz zapraszamy.

Więcej informacji o projekcie na stronie cmi.edu.pl.

Opr. Witold Muszyński