R. szk. 2017/2018

Pod koniec roku szkolnego 2017/18 wszystkie cztery klasy szóste, na lekcjach przyrody, realizowały projekty edukacyjne.

Pod koniec roku szkolnego 2017/18 wszystkie cztery klasy szóste, na lekcjach przyrody, realizowały projekty edukacyjne. Zanim rozpoczęły pracę poznały: czym jest projekt, jakie są rodzaje projektów oraz jakie są etapy projektu, czyli: planowanie, realizacja, prezentacja i ocena projektu.

Spośród niżej wymienionych tematów uczniowie wybierali ten, który najbardziej ich zaciekawił. Oto proponowane tematy:

  • „Cztery pory roku”
  • „Gdzie, żyją zwierzęta z filmów animowanych?”
  • „Historia życia na Ziemi”
  • „Najbrzydsze zwierzęta świata”
  • „Najładniejsze zwierzęta świata”
  • „Najstarszy park narodowy świata”

Uczniowie robili swoje prace w grupach ustalonych na lekcji. Mieli na to od dwóch do trzech tygodni. Niektórzy tworzyli projekty w postaci prezentacji multimedialnej, inni wybierali formę plakatu lub albumu. Zgrane i kreatywne grupy organizowały quizy, gry, konkursy, w których klasa entuzjastycznie brała udział.

Taka forma pracy była bardzo przyjemna i interesująca. W dodatku przygotowała nas do pracy nad przyszłymi projektami na kolejnych etapach edukacji, a później w pracy zawodowej.

Oprac. Matylda Wójcik VIA