Google Classroom

Oddziały przedszkolne
Logowanie

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Edukacja wczesnoszkolna


"Majowe wyprawy po wiedzę i dla zabawy"

16 maja 2017 - wycieczka do gospodarstwa agroturystycznego w Puchaczowie.

W piękny słoneczny dzień 16 maja klasa 2d i "Pracowite pszczółki " z zeróweczki wybrali się razem do gospodarstwa agroturystycznego "Majątek Rutka" w Puchaczowie, aby własnoręcznie produkować sery. Dzieci miały niecodzienną okazję, aby zapoznać się z procesem wytwarzania ekologicznej żywności. Mogły osobiście wykonać dowolny ser i spróbować swoich wyrobów. Ich zachwyt wzbudziła duża liczba zwierząt hodowanych w gospodarstwie, które można było obejrzeć z bliska. Krówki, konie, kozy, owieczki i strusie chętnie pozowały nam do zdjęć. Nie zabrakło również wesołej zabawy i rywalizacji.

23 maja 2017 - wycieczka do Wojciechowa i Kamionki.
"Pracowite pszczółki" i 2d zwiedzili w Wojciechowie Zakład Produkcji eko-soków " Bio-green"  oraz wielohektarowe ekologiczne sady jabłkowe, czereśniowe i aroniowe. Dzieci z ochotą degustowały wielosmakowe świeże i ekologiczne soki. Już wiemy, skąd się biorą i jak się je wytwarza. Pyszności.....

31 maja 2017 - wycieczka do Zoo w Zamościu
Na tę wyprawę klasa 2d i 2c czekały najdłużej, ale za to wrażenia były niezapomniane. Dzieci obejrzały egzotyczne zwierzęta, zwiedziły Starówkę w Zamościu, a nawet miały okazję strzelać z prawdziwej armaty. Pogoda i humory dopisały. Można powiedzieć, że było "bombowo".
Opracowała Ewa Żelechowska

projekt projekt

projekt projekt

Ekologicznie, zdrowo i majowo w 2d

Szkoda, że kończy się rok szkolny, bo klasa 2d miała w tym roku wiele ciekawych pomysłów  na zdobywanie wiedzy. Maj był miesiącem pełnym niespodzianek. Zobaczcie, co sie u nas działo!

10 maja 2017 - odbyła się w klasie 2d wystawa prac ekologicznych wykonanych z materiałów recyklingowych pod hasłem: "Dobre rady na odpady". Zaprosiliśmy gości z innych klas. Było plastycznie i ekologicznie.

24 maja 2017 – "Przyleciały pszczoły do naszej szkoły". Tak, tak. Około 1000 pszczół wraz z jej Wysokością Królową Matką przywieźli do szkoły pszczelarze: pan Robert Syroka i Piotr Żelechowski. Warsztaty były ciekawe, a dzieci mogły zobaczyć na własne oczy narodziny małych pszczółek i Królową Matkę. Zaprosiliśmy całą gromadę gości - wszystkie klasy II oraz oddziały "0". Na zakończenie próbowaliśmy różnych gatunków miodu. Ale było słodziutko... mniam mniam....

30 maja 2017 - klasa 2d zorganizowała warsztaty ekologiczne pod hasłem "Kto soki pije, ten długo żyje". Tym razem przyjechali do nas naukowcy z Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie, pani dietetyk oraz producent eko-soków z firmy  "Bio-green". Nasi goście tworzyli także zespół jurorów, który oceniał wysiłki "wyciskaczy soków" z 2d. Dzieci podzielone były na eko-zespoły, własnoręcznie dobierały warzywa i owoce i wyciskały z nich pyszne soczki. Ich smak oceniały też przedszkolaki z zaprzyjaźnionego przedszkola oraz zaproszone klasy drugie. Było pysznie, owocowo i baaaardzo zdrowo!
Oprac. Ewa Żelechowska


PROJEKT EDUKACYJNY „PŁYNIE WISŁA, PŁYNIE” KL. IA

Uczniowie klasy 1 A przez dwa tygodnie realizowali projekt edukacyjny „Płynie Wisła, płynie”. Poznawali miasta leżące nad najdłuższą rzeką Polski, nowe pojęcia dotyczące źródła i ujścia. Samodzielnie przygotowywali informacje i ciekawostki dotyczące Krakowa, Warszawy, Torunia i Gdańska. W dniu 20 maja 2016 r. nastąpiło podsumowanie projektu, którym był Klasowy Konkurs Wiedzy o polskich miastach. Uczniowie rywalizowali w czterech grupach,  wykazując się wiedzą na temat legend, zabytków, herbów i strojów ludowych w poszczególnych miastach. Efektem ich pracy były piękne plakaty. Wiedzę matematyczną utrwalali dzięki grze „Z biegiem Wisły”. Wszyscy wykazali się ogromną wiedzą, umiejętnością współpracy w grupie oraz korzystania z mapy Polski. Nagrodą za trud były dyplomy dla wszystkich uczestników konkursu.
Oprac. Małgorzata Makara

projekt

projekt

projekt projekt

projekt



Fantastyczna przygoda z nauką uczniów klasy II c

W roku szkolnym 2015/2016 mieliśmy okazję uczestniczyć w warsztatach dotyczących różnych dziedzin nauki prowadzonych przez Uniwersytet Dziecięcy UNIKIDS. W trakcie pierwszych zajęć nt. „Ile czarów jest w chemii, ile chemii jest w czarach” zamieniliśmy się w szalonych naukowców, którzy wiedzą, co to jest układ okresowy pierwiastków i potrafią łączyć niektóre z nich, tworząc związki chemiczne.
Następne dotyczyły „Niezwykłych przystosowań roślin i zwierząt”. Poznaliśmy fascynujący świat rzadko spotykanych roślin oraz mieliśmy okazję zobaczyć z bliska wiele gatunków zwierząt. Kolejne zajęcia były z anatomii, a dokładniej o „Układzie kostnym człowieka”. Asystowaliśmy panu doktorowi przy rozcinaniu nogi wieprzowej, żeby zobaczyć jak wyglądają i pracują ścięgna w połączeniu z mięśniami. Dowiedzieliśmy się, jakie ruchy może wykonywać nasz kręgosłup i co powinniśmy robić, aby był mocny i zdrowy. Kolejne dwie godziny zajęć dotyczyły fizyki. Poprzez zabawę poznaliśmy działanie i zastosowanie magnesu. Przeprowadzaliśmy doświadczenia związane z hydrostatyką i elektrostatyką. Na zajęciach o układzie krwionośnym wykonywaliśmy model anatomiczny, żeby zaznaczyć, jak przebiegają żyły w naszym organizmie. Dowiedzieliśmy się, że długość naszych żył jest ogromna. Można nimi otoczyć Ziemię dwa razy i jeszcze pół. Podczas zajęć z elektrochemii dowiedzieliśmy się, że pierwsza bateria powstała w 1800 roku i została wymyślona przez Aleksandra Volta. Budowaliśmy zamknięte obwody elektryczne i sprawdzaliśmy, które przedmioty przewodzą prąd, a które nie.
Warsztaty te nauczyły nas, aby z uwagą i zaciekawieniem patrzeć na świat, zadawać pytania i szukać na nie odpowiedzi.
Oprac. B. Dudzicz

 Fantastyczna przygoda z nauką

 Fantastyczna przygoda z nauką

 Fantastyczna przygoda z nauką

 Fantastyczna przygoda z nauką



Warsztaty florystyczne w klasie 1 e

W związku ze zbliżającymi się Świętami Wielkanocnymi w dniu 09.03.2016 r. uczniowie z klasy I E wykonywali palmy wielkanocne. Warsztaty florystyczne prowadziła Pani Helena Łuczeńczyk, która na co dzień pracuje w kwiaciarni „Rajski Ogród” w Łęcznej. Palmy wykonywane były techniką mieszaną. Najpierw uczniowie używali kolorowej krepiny, z której formowali kwiaty. Następnie układali poszczególne warstwy palmy. Wierzchołek stanowiły żywe bazie, zaś pozostałe części składały się z zasuszonych roślin, m.in. dmuszka jajowatego, szczawiu pospolitego, zbóż naturalnych i barwionych oraz kwiatów z krepiny. Każde dziecko wykonało własną, niepowtarzalną palmę. Zadanie było trudne, a poprzeczka wysoko podniesiona, mimo to dzieci poradziły sobie doskonale. Uczniowie wrócili do domu ze swoimi palmami bardzo zadowoleni. Dziękujemy Pani Helenie Łuczeńczyk oraz rodzicom za pomoc w zorganizowaniu tak wspaniałych warsztatów.
Opr. R. Panas
palmy

palmy

projekt

projekt

projekt



Projekt edukacyjny „Góry, nasze góry” w klasie 1 a

Uczniowie klasy 1 A aktywnie przygotowują się do zbliżających się ferii. Marząc o zimowych szaleństwach,  przez trzy dni poznawali uroki Tatr i Podhala. Wesołość budziły: kierpce, czocha, parzenica czy zbyrcyk. Ale za to wszyscy już wiedzą, co oznacza gawra, watra i oscypek. Filmy edukacyjne ukazujące piękno tatrzańskiej przyrody okazały się niezastąpione i nikt już nie będzie miał problemów z wymienieniem zwierząt górskich. Dzieci poznały mapy górskich szlaków i ich oznaczenia. Śpiewały też góralskie piosenki, a nawet uczyły się zbójnickiego.
Trzeciego dnia, na zakończenie projektu, przygotowały ekspozycję przedstawiającą piętra w Tatrach. Dobra zabawa, wielkie emocje i… nauka sama wchodzi do głowy.   
Opr. M. Makara, W. Wójtowicz

projekt

projekt

projekt

projekt

projekt projekt


Super zajęcia w klasie 2 c

Karnawał to czas zimowych zabaw, balów i radości. Nieodłącznym elementem karnawału jest strój. Dlatego w ramach zajęć plastyczno-technicznych w dniu  27 stycznia 2016 roku dzieci z klasy 2 c samodzielnie przygotowały wymyślone przez siebie przebrania. Uczniowie podzielili się na zespoły i w poszczególnych grupach zabrali się do pracy. Stroje miały być wykonane z materiałów przyniesionych z domu: tekstylnych, papieru, plastiku. Dzieci z ochotą i radością zabrały się do pracy. Rodzaj stroju i  jego wygląd zależały tylko od wyobraźni uczniów. Lekcja bardzo się podobała. Uczniowie bawili się przy pracy fantastycznie.
Na pewno będą mile wspominać zajęcia.
Opr. B. Dudzicz

dzien babci

dzien babci dzien babci

dzien babci

dzien babci


Tropem dzikich zwierząt…”  - zajęcia w klasie Ie

„Hej ho, hej ho, do lasu by się szło...”  - tak dziarskim krokiem maszerowali w poniedziałek 25.01.2016 r. uczniowie z klasy Ie, odwiedzając łęczyński las. Plan wycieczki był dokładnie przemyślany. Dzieci przypomniały zasady właściwego zachowania się w lesie. Rozmawialiśmy o zwierzętach zasypiających zimą, o potrzebie pomocy im w czasie mroźnych dni, a następnie wspólnie wypatrywaliśmy na śniegu śladów dzikich zwierząt m.in. saren, dzików, zajęcy. Ważnym punktem wycieczki był mecz piłki nożnej w wykonaniu  klasy zakończony remisem 10:10. Po sportowych zmaganiach wspólnie ulepiliśmy dwa bałwany, oddzielnie chłopcy i dziewczynki. W świetnych humorach wróciliśmy na ostatnie lekcje do szkoły. To był niezapomniany dzień.
Opr. R. Panas
wycieczka

wycieczka wycieczka


„Dawno, dawno temu…”  - zajęcia w klasie Ic i Id

Dnia 19 stycznia klasa I d  zorganizowała praktyczną lekcję historii pod hasłem „Dawno, dawno temu...”. Polegała ona na ekspozycji dawnych sprzętów domowych. Klasa zgromadziła wiele ciekawych przedmiotów,  które dzieci wykorzystały praktycznie. Wraz z zaproszonymi na zajęcia kolegami z  klasy I c przez cały dzień uczniowie prali na tarach, maglowali ubrania, potrafili zemleć  kawę w ręcznym młynku, robili  masło w maselnicy oraz łupali kaszę w stępie. Zabawa była doskonała, a dzieci podczas całego dnia poznawały bliżej dawną historię, kulturę i zwyczaje polskie.
Opr. E. Żelechowska, M. Olech

olech ..olech

olech.. olech

olech.. olech


Wycieczka kl. IIIb do fabryki bombek w Nowej Dębie

Dzieci z klasy III b wraz z rodzicami wybrały się do fabryki bombek w Nowej Dębie. Uczestnicy wycieczki obserwowali cykl ręcznej produkcji bombek choinkowych od dmuchania szklanych rurek poprzez srebrzenie, dekorowanie i pakowanie. Dużą atrakcją była wizyta w  pomieszczeniach, gdzie bombki były ręcznie ozdabiane oraz  oglądanie  wystawy bombek, które produkowane są w tym zakładzie.
Kolejnym punktem wycieczki były warsztaty plastyczne, podczas których  każdy mógł  wykazać się pomysłowością i kreatywnością, malując własne bombki. Uczniowie przekonali się, że praca przy produkcji ozdób choinkowych wymaga nie tylko talentu, ale też ogromnej cierpliwości. Nie mniej interesujące były zakupy. Z bogatej oferty  każdy z uczniów mógł wybrać coś dla siebie i bliskich.
Po zakupach i obiedzie wszyscy udali się do  Sandomierza, gdzie podziwiali  piękne renesansowe kamieniczki oraz renesansowy ratusz. Charakterystycznym elementem ratusza  jest herb miasta i zegar słoneczny. W trakcie wędrówki wysłuchali między innymi legendy o dzielnej Helenie, która ocaliła miasto przed Tatrami. Widzieli również miejsca, w których kręcony jest serial „Ojciec Mateusz”.
Ciekawym miejscem była Zbrojownia Rycerska, gdzie mieli okazję spotkać średniowiecznego rycerza, który z zapałem i w humorystyczny sposób przedstawił „wspaniałe” życie księżniczek i rycerzy. Okazało się, że   w rzeczywistości   nie było ono takie kolorowe jak w bajkach. Usłyszeli ciekawostki na temat różnych rodzajów broni, zbroi, jak również szczegółów mody średniowiecznej. Całemu spotkaniu towarzyszył  śmiech i zabawna konwersacja.
Tajemniczym miejscem była „katownia”, w której znajdowały się dyby oraz inne narzędzia tortur, między innymi łoże do rozciągania kości czy kolczaste fotele.
Wycieczka dostarczyła wszystkim niezapomnianych wrażeń i wprowadziła w atmosferę świąt. Wszystkie przywiezione przez uczniów ozdoby zawisną na choinkach w domach rodzinnych.

bombki

bombki

bombki

bombki

bombki



Warsztaty w kl. IIIc

Klasa IIIc, przykładem ubiegłego roku, kontynuuje udział w warsztatach Uniwersytetu  Dziecięcego UNIKIDS. Pierwsze spotkanie pod tytułem: „Ile chemii jest w czarach, ile czarów jest w chemii?” wprowadziło małych studentów w wielką dziedzinę nauki, jaką jest chemia. Uczniowie wypowiadali się na temat znanych im pierwiastków, odszukiwali je w tablicach Mendelejewa, zapisywali symbole oraz podejmowali próby wyjaśni
ania nazw niektórych z nich. Mieli też okazję samodzielnie wykonać doświadczenia ukazujące łączenie się wybranych pierwiastków. Odmierzali, dolewali, dosypywali, mieszali, przewidywali, obserwowali i wyjaśniali, a przy tym utrwalali nazwy naczyń chemicznych i świetnie bawili się.
Opr. W. Tchórzewska

chemia

chemia



chemia

Od ziarenka do bochenka

Dziś bardzo często obserwujemy zanik szacunku do chleba i pracy ludzkiej. Widzimy jak chleb czy bułki są wyrzucane.  Obserwując  to negatywne zjawisko  uczniowie klasy III B postanowili sprawdzić ile trudu  i znoju potrzeba by powstał chleb – podstawa naszego codziennego pożywienia.

Podczas zajęć w szkole uczniowie dowiedzieli się, że żeby na stole mogło znaleźć się cieplutkie pieczywo, wielu ludzi musi wykonać różne czynności. Poznali rodzaje zbóż. Uczyli się rozpoznawać gatunki zbóż po ich kwiatostanach. Poznali maszyny, które pomagają rolnikowi w uprawie zbóż. Przeprowadzili doświadczenie z drożdżami, sprawdzając dlaczego dodaje się  je do chleba. Pracując w grupach układali przepisy na chleb. Uczniowie sprawdzili jakie pieczywo można kupić w łęczyńskich sklepach odwiedzając jedną z pobliskich piekarni.

Podczas wycieczki do Domu Tradycji Ludowej od pani Asi dowiedzieli się, że pieczenie chleba w dawnych czasach było ciężką pracą. Chleb otaczany był szczególnym szacunkiem i czcią. Ludzie wierzyli, że chleb jest darem Bożym i daje zdrowie, dostatek, szczęście i spokojne życie. Bochen chleba miał swoje specjalne miejsce w każdym domu, przykryty serwetą leżał na stole. Podczas posiłku, kiedy zaczynano kroić chleb kreślono na nim znak krzyża. Gdy chleb upadł na ziemię ludzie prędko go podnosili  i całowali mówiąc „Boże daruj nam”. Nie wolno było dotykać chleba nie umytą ręką, a także nie należało jeść chleba w czapce na głowie. Szanowano również okruchy chleba, które zbierano i wrzucano do pieca lub zjadano.
Pani Asia pokazała  i opowiedziała o dawnych narzędziach, którymi posługiwali się rolnicy (sierp, cep). Jednak najciekawszym  punktem wizyty było wspólne wyrabianie ciasta na chleb oraz pieczenie go w  piecu chlebowym.
Upieczone chlebki na zakwasie dzieci zabrały do domu.
opr. Elżbieta Polak



piekarnia

piekarnia

piekarnia

piekarnia

Język...

Programy
Bierzemy udział
w ogólnopolskich programach.

V edycji programu.


Nasze sukcesy



Krajowy Certyfikat
Szkoły Promującej Zdrowie




Tytuł Szkoły
Przyjaznej Dziecku z Cukrzycą
Ciekawe strony




Znajdź nas
BIP szkoły
Projekt: Witold Muszynski - www